A Shell immáron 16. éve a világ első számú kenőanyag gyártója

A Kline&Company, globális kutatási és tanácsadó vállalat legújabb jelentése szerint a Shell az idei évben is, immáron 16. alkalommal a világ vezető globális kenőanyag-gyártója a személyautók, tehergépjárművek és ipari berendezések terén egyaránt, ami alátámasztja az üzletág hosszú távú elkötelezettségét ügyfelei iránt, és tükrözi kiváló termékportfóliójának erejét.

"A sikerünket nagymértékben tükrözi, hogy immáron 16. éve folyamatosan a világ vezető kenőanyag gyártója lehetünk. Alaptevékenységünket az évek során magasabb értékű, prémium termékekkel bővítjük, amelyek jól megkülönböztethetők a piacon lévő egyéb termékektől, miközben továbbra is egyedülálló kereskedelmi és műszaki partnerkapcsolatokat alakítunk ki. Most arra összpontosítunk, hogy innovatív megoldásainkkal továbbra is őrizzük vezető szerepünket és a jövő kihívásaira reagálva, ne csak a ma, hanem a holnap vezető, globális kenőanyag gyártói legyünk" - mondta Machteld de Haan, a Shell Kenőanyagok globális ügyvezető alelnöke.

NSR07200-Lubricants Infographic Update 36x24in AWv6_300dpi.jpg

A Shell 2019-ben elsőként jelent meg a piacon az elektromos járművekhez kiváló folyadék portfóliójával, amivel demonstrálta technológiai felkészültségét. Manapság az E-folyadékok növelik a megbízhatóságot, az elektromos hajtásláncok hatékonyságát és teljesítményét. A vállalat most az új folyadékokra fókuszál, és fejleszti a folyadékkezelési megoldásokat, különös tekintettel az akkumulátorok hőkezelésére, az adatközpontokra és a tiszta energiára.

A Shell kenőanyagok fenntartható megoldásaival jelentős szerepet játszik azon cél megvalósításában, miszerint 2050-re nulla kibocsátású energiavállalattá váljon, és segítse az ügyfeleket karbonlábnyomuk csökkentésében. A Shell kenőanyagok fenntartható csomagolásainak, biológiailag lebomló termékeinek és körkörös gazdasági megoldásainak köszönhetően csökkenti a hulladék mennyiségét.

A legfrissebb jelentés szerint a Shell megőrizte vezető globális piaci részesedését az előző évhez képest, sőt némi piaci részesedés növekedést is elért a következő legnagyobb nemzetközi olajgyártóhoz képest, így megőrizte vezető pozícióját.

Ha a Shell eladási mutatóit nézzük, körülbelül 4500-4700 kilotonna kész kenőanyagot adott el, ami megközelítőleg 4,9-5,2 milliárd liternek felel meg. Ezek a globális értékesítések a három szegmens között az előző évhez hasonló arányban oszlottak meg: 36% ipari, 33% fogyasztói autóipar, 31% kereskedelmi autóipar.