Orbico Hungary

Shell kenőanyagok Cimcool

Magunkról

Éder STT

Éder STT A Shell Rimula R6 LME 5W-30 segített Éder Zoltán egyéni vállalkozónak és szállítmányozó vállalatának az üzemanyag megtakarításban. A vevő évi teljes kimutatott megtakarítása 200 járművet üzemeltető flottára vonatkozóan 902 658 USD.

Az Éder Zoltán Egyéni Vállalkozó által üzemeltetett magyar ömlesztett árut szállítmányozó cég csökkenteni kívánta az üzemanyag felhasználást, ezáltal javítva versenyképességét anélkül, hogy a járművek motorjainak védelmét illetően kompromisszumot kellene kötnie egy alacsonyabb viszkozítású olaj használatával. A cég különböző gyártmányú járműveket (Renault, MB, DAF) használ a flottájában. A járművek jellemzően közepes és nagy távolságú nem­zetközi fuvarozási feladatokat látnak el. A vállalat nyitott volt az újítások és a legújabb innovációk alkalmazását, tesztelését illetően; amelyre alapozva és a Shell magyaroroszági disztribútora által tett javaslat alapján; közös, laborvizs­gálatokkal és üzemanyag fogyasztás nyomonkövetést magába foglaló tesztek során kívánt meggyőződni a Rimula R6 LME 5W-30 motorolaj által ígért elő­nyökről.

A Shell elemezte a korábban használt és a fent említett olajat, hogy bizonyítsa a Rimula R6 LME kíváló kopásgátló hatását és kíváló tulajdonságait az olaj­csere periódusra vonatkozó kompromisszumok nélkül üzemanyag megtakarítás elérése mellett. A korábban használt olajnak Shell Rimula R6 LME-re való cse­réje eredményeként a cég arról számolt be, hogy a jelenleg használt 10W-40 viszkozítású magas minőségi szintű konkurens olajhoz képest az üzemanyag felhasználása csökkent, egyik tesztjármű esetében 2.2%, míg a másik jármű esetében 2,57%-os üzemanyag megtakarítást elérve. Ez összességében jármű­venként átlagosan 2,3%-os megtakarítást eredményezhet. A laborvizsgálatok azt mutatták, hogy azonos futott kilométert követően arányosan az alacsonyabb viszkozítású termék használata ellenére a kopadékszint kisebb, ami felveti a je­lenleg alkalmazott olajcsere periódus további növelésének lehetőségét.

SHELL RIMULA R6 LME

Szintetikus nagy teljesítményű dízelmotor-olaj

A Shell Rimula R6 LME olajat az jellemzi, hogy a Shell kizárólagos „Low-SAPS” (kis szulfáthamu, kis foszfor- és kéntartalmú) adalékcsomagját használja, amely ráadásul egy új és egyedülálló kopásgátló rendszerrel erőteljesebb védelmet szolgáltat. 

A szintetikus technológiájú alapolajok használa­tával tovább növelt nagyteljesítményű védelem még több energiát ad az olaj tulajdonságainak, azaz megnöveli az ada­lékok aktivitását, amely üzemanyag takarékos alacsony viszkozitású olajat eredményez, a motor élettartamával kapcsolatos bárminemű kompromis­szum nélkül.

Alkalmazások

A Shell Rimula R6 LME összefér a kipufogógáz-utánkezelő rendszerek­kel, és kiterjesztett olajcsere periódust, valamint üzemanyag

takarékos­ságot nyújt és különösen alkalmas az Euro4, 5 és 6-os járművekhez.

A fent nevezett kenőanyag főként a közúti teherjárművek és szállítás széles köréhez ajánlott, például az olyan teherautókhoz, mint a Merce­des-Benz, MAN, DAF és más márkák korszerű, kis károsanyag-kibocsá­tású járműveihez.

Tulajdonságok és előnyök

A Shell legkorszerűbb technológiája alkalmazásának köszönhetően a Shell Rimula R6 LME nagyobb üzemanyag takarékosságot kínál, mint az összehasonlítási alapul szolgáló nagyobb viszkozitású olajok, amellyel a kisebb üzemanyag fogyasztás által pénzt takaríthat meg, anélkül, hogy a motor védelme csökkenne, vagy élettartama rövidülne.

Az olaj által elérhető hosszú csereperiódus lehetővé teszi a járművek üzemeltetői részére a karbantartás optimális ütemezését és a karbantar­tás költségeinek a csökkentését.

Az egyedülálló adalék-technológia biztosítja a dugattyú nagy tisztasá­gát, ami a motor hosszú élettartama szempontjából alapvetően fontos.

Az elvégzett teszt bizonyította azokat a feltételezéseket - amelyekkel kapcsolatosan álltak már rendelkezésre nemzetközi tapasztalatok, mi­szerint a Rimula R6 LME Shell PurePlus technológiával készült bázisolaja (amely során földgázból állítanak elő alapolajat) egyedi tulajdonságo­kat kölcsönöz a motorolajnak ezen keresztül a motoroknak.

Specifikációk és jóváhagyások

ACEA E6, E7; Cummins CES 20077; Deutz DQC IV-10 LA, IVECO TLS E6 (megfelel a követelményeknek) Mack EO-N, MAN 3477, 3677; MB 228.51; Renault Trucks RLD-2; Volvo VDS-3; Scania Low Ash