Orbico Hungary

Shell kenőanyagok Cimcool

Hírek | Promóciók

Magyar építésű műrepülőgép kápráztatja el a közönséget a Budaörsi AirShow-n

Magyar építésű műrepülőgép kápráztatja el a közönséget a Budaörsi AirShow-n

A „levegő királyaival” repülhetünk át a nyárból az őszbe augusztus 31-szeptember 1. között a nagyszabású Budaörsi AirShow-n a Budaörsi Reptéren. A nem mindennapi légiparádén többek közt egy különleges, magyar gyártású műrepülőgép, a jakabszállási Genevation Aircraft Kft. GENPRO típusú műrepülőgépe tart látványos bemutatókat. A repülőgép mozgó alkatrészeinek olajozott működését az AeroShell kenőolaj család biztosítja.

A Budaörsi Repülőtér történetében nem újdonság a repülőnap, a legelsőt ugyanis mintegy 100 ezer néző előtt tartották - az akkor nemzetközi repülőtér budaörsi légi kikötő megnyitóján - 1937. június 20-án. Budaörs 13 évig töltötte be az első számú nemzetközi repülőtér szerepét, majd adta át a nemzetközi forgalmat Ferihegynek. Budaörs azóta a kisgépes, sport- és mezőgazdasági repülés egyik hazai központja, légi bemutatók színtere.

 Az idei Budaörsi AirShow-n természetesen ott lesz a világ egyetlen repülni képes Liszunov 2-ese, AN-2-esek, Kamov helikopterek, Besenyei Péter, de még Farkas Bertalan is feltűnik a színen. Űrrepülés ugyan nem lesz, de már-már űrtechnológiát idéző magyar műrepülőgép igen.

 A Budaörsi AirShow egyik különleges meglepetése a teljes egészében magyar fejlesztésű és hazai gyártású műrepülőgép. Rohács Tamás, a gyár berepülő pilótája nyűgözi majd le a közönséget a már nemzetközi műrepülő versenyeken eredményesen bizonyított GENPRO képességeivel.

 „Rohács Tamás, gyári tesztpilótától láthatunk majd egy-két olyan öszetett műrepülő figurát, valamint olyan alacsony sebességű repüléseket, amiben a GENPRO - az alacsony átesési sebességének köszönhetően - jelentős előnnyel rendelkezik a konkurens repülőgépekhez viszonyítva. - árulja el Szabó Viktor István, a Genevation ügyvezető igazgatója.

 A műrepülőgépeknek magas és különleges technikai elvárásoknak kell megfelelniük; a cégek piaci pozíciójukat folyamatos innovációval igyekeznek erősíteni. A GENPRO törzsének teherviselő szerkezete egy teljesen egyedi és világelső hibrid - króm-molibdén-vanádium-karbon - térrács. Szabó Viktor István szerint a GENPRO esetében nem csak egy új repülőgép született meg, hanem Dr. Farkas Csaba, a GENPRO megálmodójának kutatómunkái révén egy rendhagyó tudományos-elméleti munka valósult meg példátlanul rövid idő alatt ipari környezetben.

 „Ahhoz, hogy egy ilyen kaliberű repülőgép kiválóan működjön, rendkívül magas és különleges technikai elvárásoknak kell megfelelnie. Tekintettel arra, hogy nem tömegtermékről van szó, annak érdekében, hogy a vevők a legjobbat kapják, fontos a precíz, minőségi kialakítás és a folyamatos innováció, amely területen a gyártó kimagaslóan teljesít. A fejlesztés és a kereskedelmi folyamatokat segítő bemutatókon, versenyeken való részvétel jelentős erőforrásokat emészt fel. A GENPRO egy 10-15 perces műrepülő program alatt mintegy 35-40 liter repülőbenzint fogyaszt és ehhez hozzájön még a kenőanyag, ami szintén jelentős költség” – mondja Szabó Viktor István.

 „Nagyban megkönnyíti munkánkat, hogy az innováció jegyében egy olyan kiemelkedő, sikeres vállalattal dolgozhatunk együtt, mint az Orbico Hungary Kft., aki biztosítja számunkra a repüléshez nélkülözhetetlen Shell kenőanyokat. A Shell magas minőségű, speciálisan a GENPRO műrepülőgépbe tervezett kenőanyagaival igazi élménnyé válik a levegőben töltött idő, maximális védelmet nyújt és az extrém körülmények között is – pl. magas nyomás, hőmérséklet - magas szinten tartja a motor teljesítményét és hozzájárul annak hosszú élettartamához” – teszi hozzá büszkén Szabó Viktor.

 „A magyar égen ez a vállalkozás egy üde színfolt, egy pozitív küldetés, ami mögé bátran beállhatunk” - vette át a szót Tamás Tamás, az Orbico Hungary Shell kenőanyagok üzletágvezetője. „A Shell a világ vezető kenőolaj gyártója, mely a folyamatos innovációra törekszik és az állandó kihívásokat keresi. Ez egybevág a Genevation filozófiájával, azzal, hogy nullából építettek egy repülőgépet, ami reményeink szerint megelőzheti a világot. Büszkén álltunk be a Genevation mögé, bízunk benne, hogy sok szép pillanatot hoz majd az együttműködés és a repülőgép a magyar műrepülés jövőjében” - tette hozzá.