Orbico Hungary

Shell kenőanyagok Cimcool

Hírek | Promóciók

A SHELL KENŐANYAGOK IMMÁR TÍZ EGYMÁST KÖVETŐ ÉVE PIACVEZETŐ SZEREPBEN

A Shell a 2015-ös évben a Kline & Company becslése szerint mintegy 4400 – 4600 kilótonna késztermék kenőanyagot értékesített – ennek 36%-át a személygépjármű, 34%-át az ipari szektorban és 30%-át a haszongépjármű szektorban.

John Abbott, a Shell Downstream Igazgatója szerint: „Olyan környezetben, ahol a verseny továbbra is nagyon kemény, ez a Shell Lubricants számára igen nagy eredmény. Sikerünket tovább erősíti vevőközpontú megközelítésünk, a folyamatos innováció a termékek és szolgáltatások terén, a technológiai vezető szerep, valamint a márkaépítés és az erős csapat. Kitartunk világszínvonalú értékesítési láncunk fejlesztése mellett is, amely követi a kereslet globális mintázatait. A jövőbeni fókusz továbbra is a vevőkkel történő és az ipari együttműködéseken lesz. Így tudunk majd innovatív és integrált termék- és szolgáltatási megoldásokat nyújtani, amelyek választ adhatnak a változó vevői igényekre és azokra a lehetőségekre, amelyeket az energiaipar átalakulása magával hoz.”

A jelentés megállapítja továbbá, hogy a Shell Lubricants a piacvezető a Fülöp-szigeteken (30%), Malajziában (27%), az Egyesült Királyságban (18%) és az Egyesült Államokban (12%). A Shell Lubricants szintén piacvezető nemzetközi olajvállalat Dél-Afrikában (20%) és Thaiföldön (18%), Kanadában (13%) és Kínában (8%).

George Morvey, a Kline energia / iparért felelős menedzsere szerint: „A globális kenőanyag-kereslet 2015-ben 38,8 millió tonnára csökkent a 2014-es 39,4 millió tonnáról. Indián kívül más BRIC ország[1] nem növekedett, ami hozzájárult a globális csökkenéshez. Az eleve stagnáló piac visszaesése, valamint a nemzeti olajvállalatok, függetlenek és OEM eredeti termékek részéről tapasztalható növekvő verseny ellenére a Shellnek sikerült megvédenie pozícióit mindhárom piaci szegmensben, így megőrizhette piacvezető részesedését.” 

A növekvő keresletre válaszolva a Shell dollár százmilliókat fektetett kenőanyagipari ellátási láncának fejlesztésébe,  négy kenőanyag-keverőüzemének felújításába, további négy új keverőüzem felépítésébe, továbbá egy kenőzsírgyártó üzem és két bázisolajgyártó üzem létrehozásába[2]

 A Shell Lubricants piacvezető volt a személygépjármű piacon az Egyesült Államokban (22%), a Fülöp-szigeteken (32%), Malajziában (31%), Kanadában (19%) és Kínában (14%). A siker egyik kulcsát a gázból folyadékot (GTL) előállító technológiájával személygépjárművekhez kifejlesztett prémium olajok jelentik. A 2014-es indulás óta a PurePlus technológiával[3] készülő Shell Helix Ultra termékek kétszámjegyű növekedést realizáltak és ma világszerte több mint 100 piacon vannak jelen. Hasonlóképpen, a szintén PurePlus technológiával[4] gyártott, gyorsan teret nyerő Pennzoil Platinum 2012 óta 155%-os növekedést ért el Észak-Amerikában. Világszerte ezek a termékek tolták ki a teljesítményhatárokat a különféle motorsport-versenypályákon is.

Jelenleg szintén a Shell a személygépjárművek preferált olajmárkája Kínában, az Egyesült Államokban, Malajziában és Thaiföldön; a motorkerékpárok preferált olajmárkája Malajziában és a Fülöp-szigeteken; valamint a tehergépjárművek preferált olajmárkája Kínában, Egyiptomban, Oroszországban és az Egyesült Államokban[5].

A Shell sikeres kereskedelmi kapcsolatokat alakított ki olyan eredeti berendezésgyártókkal (OEM) is, mint a BMW AG, a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Csoport, a Hyundai, a Renault-Nissan, a Toyota, a General Motors, a Daimler AG, a Suzuki, a Ducati, a MAN, a ZF, a General Electric, az Aggreko, a Siemens és számos kínai OEM, köztük a Geely & FAW.

Ezeken felül a Shell biztosítja a kenőanyag-megoldásokat egy sor ipari berendezés, köztük szélturbinák, nehézipari bányászati berendezések és feldolgozóipari gépek számára. Az ipari kenőanyagok szektorában a Shell piacvezető a Fülöp-szigeteken (29%), Thaiföldön (24%), Malajziában (20%) és az Egyesült Királyságban (18%). A kereskedelmi járművek szektorában a Shell piacvezető Malajziában (31%), Kanadában (20%) és az Egyesült Államokban (18%). A Shell Lubricants emellett több mint százmillió dollárnyi megtakarítást dokumentált a Shell értéknövelő műszaki szolgáltatásainak köszönhetően bizonyos ipari ügyfelekhez kapcsolódóan. Ezek a szolgáltatások segítenek a vevőknek a berendezéseikhez szükséges kenőanyagok kiválasztásában, felhasználásában, karbantartásában és felügyeletében. A Shell legújabb szolgáltatási ajánlata a Virtuális Asszisztens, egy mesterséges intelligenciával vezérelt egyablakos ügyintéző hely a kenőanyagokkal kapcsolatos kérdések megválaszolására.

[1] Brazília Oroszország India Kína

[2] A részleteket lásd a szerkesztőnek szóló megjegyzésben.

[3] Csak Észak-Amerikán kívül kapható

[4] A PurePlus technológiával készülő Pennzoil Platinum és Pennzoil Ultra Platinum csak Észak-Amerikában kapható

[5] Millward Brown független kutatás, 2016, 2. negyedév